torsdag 3 mars 2011

Distans, nya skor och Helge Skoog


Jag fick nya skor av min fina pojkvän julklapp. Valde ett par som jag tyckte kändes super bra på mellandags rean. Använde dem flitigt och sprang ett par mil utan problem. Efter ett tag tyckte jag att jag hade ont i fötterna efter varje pass. Fick känningar i benhinnorna och blåa tår. Ibland kändes knäet ömt och konstigt, och inte alltför sällan blev jag tung och trött i benen under långpass, något som aldrig hände förr. Jag har funderat en hel del på att byta skor, kanske investera i ett par lite dyrare, och kanske lite bättre?

Efter en utprovning på Runners Store, och lite extra tillskott i plånboken pga såld mobil bestämde jag mig! Trots att det är mycket pengar är ju faktiskt löpningen mitt största intresse! Idag blev det därför ett par mizuno, trots att jag intalat mig bestämt att jag bara gillar mjuka skor.. Men efter ett par turer på löpbandet i butiken blev jag som kär på nytt, och dessa hårda och annorlunda skorna fick följa med mig hem :)

Efter dagens distans pass kan jag säga VILKEN SKILLNAD. Kärlek vid första steget. Det kommer bli många långa och framförallt lätta och smärtfria mil i dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar