söndag 3 april 2011

Aprilväder


Denna veckan har inte bjudit på många mil, men jag har varit sjuk måndag-tisdag-onsdag, så det är helt ok.

Idag sprang jag, mamma och Ellinor en runda på 15 km, i mycket varmt väder. Man luras lite över temperaturen om man tittar ut genom fönstret, då det se ganska ruggigt ut. Det var det verkligen inte, och jag ångrade att jag inte hade shorts på mig.

Passet kändes bra med en liten fartökning i mitten för att känna på mitt tänkta halvmara tempo, vilket gick över förväntan. Jag känner mig stark och pigg, vilket är lovande för både Sydkustloppet och Stockholm.

Veckan som kommer ska gå i intervallernas, fartlekens och långdistansen tecken. Vilket med andra ord innebär en riktigt tuff vecka rent träningsmässigt! Som tur är har vi inte jätte mycket i skolan just nu så det kommer nog gå med lite envishet (och mycket mat!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar